Součástí nabídky služeb a prodeje zboží na webovém prostoru se staly již před mnoha lety PPC reklamy. Mohli bychom si je zjednodušeně představit jako malé obrázky doplněné textovými informacemi, například cenou výrobku a odkazu na webové stránky. Jestliže si kupříkladu zájemce o malířské barvy do interiéru chce vyhledat vhodný typ barvy pro malování dětského pokoje, zadá klíčový výraz do vyhledávače a ten mu vyhodnotí příslušné výsledky v podobě několika reklamních bannerů od různých prodejců malířských barev či potřeb. Tento proces lze efektivně uplatnit nejen u vyhledávače Google, který je v České republice nejvyužívanější, ale také třeba u vyhledávače Microsoft Bing, který využívá službu Microsoft Ads pro zobrazování PPC reklam v tomto vyhledávači.

PPC reklamy však nejsou jediným nástrojem, s nímž se lze na Internetu v tomto směru setkat. Značný význam mají v současnosti také RTB kampaně neboli Real Time Biding kampaně. Jsou efektivnějším nástrojem než PPC kampaně z toho důvodu, že využívají hlubších znalostí o konkrétním zákazníkovi, kterému pak mohou nabídnout nejvhodnější reklamní banner.

Funguje to tak, že inzerenti, kteří chtějí na webovém prostoru svou reklamu zveřejnit, jsou na základě vnitřní aukce RTB systému navzájem porovnáváni a zákazníkovi se pak vždy zobrazuje jen ta nejvhodnější inzertní nabídka. Výhody mají RTB kampaně hned dvě. Za prvé je zákazníkovu podstrčena nejvhodnější nabídka na základě hlubších znalostí jeho zákaznického chování a za druhé samotný inzerent zaplatí za reklamu méně, protože je RTB kampaň efektivnější. O RTB kampaně je dnes tedy logicky velký zájem, ať už se jedná o jakýkoli typ podnikání na Internetu. Internet je zkrátka v současné době mocným nástrojem, se kterým je nutno počítat v případě prodeje různého druhu zboží a nabídky služeb.